Jak dbać o włosy? Domowe sposoby


Każda z nas marzy o pięknych, długich, zdrowych, mocnych włosach, pełnych blasku i objętości. Podziwiamy piękne fryzury w mediach społecznościowych, u znajomych i zastanawiamy się, co zrobić, aby mieć piękny efekt, niczym taka modelka, która wyszła prosto od fryzjera. Każdego dnia obciążamy nasze włosy wieloma czynnikami, przez co je osłabiamy.

Co źle wpływa na włosy?
  • Suszenie suszarką
  • Spinanie włosów gumką
  • Rozczesywanie włosów na mokro
  • Farbowanie / rozjaśnianie
  • Używanie prostownicy, lokówki
  • Preparaty, szampony, odżywki, które wywołują reakcje alergiczne
  • Palenie papierosów
  • Niezdrowa dieta
  • Fast-foody, mocna kawa i herbata, duża ilość alkoholu, nadmiar cukru, białego pieczywa
  • Stres
Dużo tego, oj dużo. Już ostatni punkt zastanawia, ponieważ żyjemy w stresujących czasach i ciężko czasami wrzucić na luz. Od namiaru stresu włosy mogą zacząć wypadać, przesuszać się (lub w odwrotną stronę - nadmiernie przetłuszczać) oraz łamać. Każdego dnia znajdźmy chwilę na relaks.

Odżywiając się nieprawidłowo, brakuje nam potrzebnych witamin i mikroelementów. Włosy będą osłabione, stracą objętość, zaczną wypadać. Zadbajmy o to, aby w naszej diecie znalazło się miejsce na produkty bogate w witaminę B i C, cynk oraz żelazo. Jedzmy dużo ryb, mięsa, jaj, roślin strączkowych, zbóż – włosy na pewno nam się odwdzięczą.

Zamiast zostawiać pieniądze w drogeriach i dawać innym zarobić na chemii, która może zaszkodzić naszym włosom, postaw na domowe sposoby ich pielęgnacji.

Odżywcze olejki na rozdwojone końcówki
Łyżkę oleju kokosowego zmieszać z łyżeczką oleju z orzechów laskowych i łyżeczką zmielonego ziela skrzypu. Miksturę trzymać na włosach około 30 minut, po czym 2x przemyć włosy. 
Sama przetestowałam i działa. Stosuję dwa razy w tygodniu.

Cynamon na połysk
Wiele z nas stosuje jedwab, który można zakupić w drogeriach. Jednak wystarczy kilka przypraw, aby móc osiągnąć TAKI SAM efekt. 
Po umyciu włosów warto zastosować płukankę cynamonową. Łyżeczkę cynamonu i goździków zalać litrem wody i gotować przez 15 minut. Chłodnym, przecedzonym wywarem przepłukać włosy po umyciu. Czyli najlepiej najpierw zrobić sobie taką miksturę i odczekać aż wystygnie, umyć włosy i następnie je opłukać tym wywarem. Kiedy wyschną zyskają piękny połysk.

Regenerujący szampon jajeczny
2 żółtka i 1 białko wymieszać z 5-10 ml oleju roślinnego i sokiem z 1 cytryny. Na koniec dodać łyżeczkę miodu i opcjonalnie łyżkę szarego mydła. Po połączeniu składników natrzeć włosy szamponem, a następnie dobrze spłukać.

Drożdżowa maseczka na zniszczone włosy (moja ulubiona)
Składniki:
kostka świeżych drożdży
3-4 łyżki tłustego mleka
olej kokosowy i migdałowy lub olejek rycynowy
Przepis:
Drożdże pokruszyć w miseczce i zalać mlekiem. Wymieszać i odstawić na moment. W tym czasie na suche, nieumyte włosy nałożyć dokładnie olej kokosowy (lub któryś zamiennik). Włosy spiąć i trzymać w cieple  (pod czepkiem) około 10 minut. Na natłuszczone włosy nałożyć maskę z drożdży. Po 10 minutach włosy spłukać i bardzo dokładnie umyć, bo może zostać zapach drożdży.  Rozczesać i wetrzeć w końcówki olej migdałowy (lub rycynowy).

Co myślicie na temat stosowania domowych kuracji w porównaniu do tych ''sklepowych'' ?

13 Komentarze

  1. Robiłam ten szampon jajeczny naprawdę dobry polecam ;)
    Zapraszam do siebie http://justclaudiaaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy ja wszystko robie źle? :/ Jestem zadowolona ze swoich włosów, ale one zaczynają się kręcić jak takie siano -.- może Twoje maseczki mi pomogą, zrobiłam sobie screeny :) nie miałam pojęcia że cynamon ma takie właściwości, wow :)

    Zapraszam serdecznie, będzie mi miło, jeśli zostawisz po sobie ślad :)

    nataliakupczak.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj chyba się zaliczam do wszystkich punktów jak robię włosom krzywdę. Chociaż suszarki nie niszczą, to jest mit. Dzisiejsze suszarki mają mocny silnik i wydmuch powietrza a nie jak stare że tylko podgrzewały nasze włosy by wytworzyć parę. I istnieje też suszenie "na zimno". Dodatkowo prostownice, jeśli nie prostujemy codziennie i nie nastawiamy temperatury na +200 i używamy termoochrony to nic nam nie będzie. Jedynie co to może farbowanie. Ja teraz też zmieniłam pielegnacje i moze napisze o tym post ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawy wpis, chętnie kiedyś wykorzystam któryś z przepisów :3
    Znasz może jakiś sposób na zmniejszenie przetłuszczania się włosów? Byłabym zobowiązana :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na to mogę polecić tego bloga :)
      http://kosmetyczne-pokusy.blogspot.com/2013/11/domowe-sposoby-na-przetluszczajace-sie-wlosy.html#.VfhBVtLtlBc

      Usuń
  5. Świetny pomysły. Najbardziej mi sie podoba to, że napisałaś co źle wpływa na włosy. 😄
    olineypl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Niestety moje włosy muszą sobie radzić z wieloma trudami codzienności, o których napisałaś. Z chęcią wypróbuję któryś z domowych sposobów i może nareszcie zacznę je oszczędzać.

    Pozdrawiam,
    Gosha B.
    ______________________
    www.tufafin.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo dobre porady. Moje włosy są dość specyficzne i ogarnąć je to nielada wyzwanie. Próbowałam wielu sposobów, jednak nie udało mi się ich okiełznać. Mam nadzieję, że twoje porady pomogą mi je odratować.

    pozdrawiam
    http://edzia-photoamator.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam posty o włosach. Niestety moje są strasznie rzadkie. :(
    Robiłam kiedyś szampon jajeczny i byłam z niego mega zadowolona. Gdyby córeczka pozwoliła,pewnie cześciej robiłabym ten zabieg swoim fasolkom. :)

    Zapraszam do mnie,będę wdzięczna za poklikanie w linki. :)
    http://evelinololove.blogspot.com/2015/09/granat.html

    OdpowiedzUsuń
  9. czytając ten post zdałam sobie sprawę jaką szkodę wyrządzam swoim włosom! muszę wypróbować te sposoby :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Samo wyeliminowanie większości rzeczy,które na nie źle wpływa daje ogromny efekt, wiem z autopsji!:)
    http://youmusntbeafraid.blogspot.com/2015/09/puszyste-to-sa-koty.html

    OdpowiedzUsuń
  11. Dziewczyny spróbujcie tez masek Wax Pilomax - rewelacja :).
    Bardzo fajny blog....dale rowijaj swoje skrzydła i dziel się z nami swoimi opiniami

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Nowsza Starsza