Brownie z orzechami na mące orkiszowej


Kocham piec słodkości, ale odkąd jestem na specjalnej diecie (zalecenie lekarza) zaczęłam eksperymentować ze znalezionymi przepisami. Dziś chciałabym się podzielić przepisem na brownie z orzechami na mące orkiszowej. Przepis ten sprawdza się do diety low FODMAP.

Składniki:

  • 200g czekolady (u mnie to 2 tabliczki czekolady po 100g, gdzie jedna to czekolada mleczna, druga to czekolada gorzka),
  • 1/2 szklanki mąki orkiszowej,
  • 75g masła,
  • 3 jajka,
  • 1/2 szklanki cukru trzcinowego,
  • garść posiekanych orzechów włoskich.


Przygotowanie:
  1. Zacznijmy od przygotowania blaszki. Dla tego przepisu można użyć zarówno blaszki okrągłej o średnicy 22cm, oraz keksówki o wymiarach 25cm x 12cm. Blaszkę wyłożyć papierem do pieczenia. 

    Pro tip! 
    Ja pomagam sobie w wykładaniu papierem blaszki spinaczami do prania. Świetnie przytrzymują uciekający papier. Nie wiem czy ktoś jeszcze uprawia takie praktyki - dajcie znać!
    Do pieczenia spinacze oczywiście zdejmujemy!

  2. Piekarnik rozgrzać do 180 stopni Celsjusza. Będziemy piec na termoobiegu.

  3. Masło i czekoladę rozpuścić w małym garnku na jednolitą masę. Następnie ostudzić. 

  4. W misce utrzeć jajka z cukrem.

  5. Dodać wystudzoną masę czekoladową i mąkę. Wszystko zmieszać robotem kuchennym.

  6. Na koniec wsypać garść posiekanych orzechów i zamieszać ciasto.

  7. Włożyć do piekarnika na środek. Piec 40 minut.

    Ważne!
    Piec tak długo na test suchego patyczka, tzn. jeżeli patyczek wkładany do ciasta jest nadal mokry trzeba piec dalej. Jeżeli suchy należy natychmiast zakończyć pieczenie. U mnie to było 40 minut, w innym przepisie 30 minut.
Dajcie znać jak Wam wyszło i czy smakowało! Ostatnio to moje ulubione ciasto :)



2 Komentarze

  1. Hejka, Sylwio! ;)

    Super, że dodałaś nowy wpis. ;) Czy to oznacza, że wracasz do blogowania?

    Ciasto wygląda bardzo apetycznie. <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć! Tak powoli wracam, na prawie takiej samej nazwie bloga. Zostało mi sporo do zrobienia w przeszłych wpisach, ale myślę że za jakiś czas się z tym uporam. :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Nowsza Starsza