Top lista osobista - Lipiec 201


Ostatnie dni lipca, czyli lipcowe polecajki! Postanowiłam ten wpis napisać tydzień wcześniej i go zaplanować. Jest godzina 10:08, siedzę w słońcu na balkonie i piję pierwszą poranną kawę. Na dworze słychać gwar ludzi, głosy dzieci. Wszystko zaczyna budzić się do życia, więc przystanęłam na chwilę i rozmyślam dalej. Dostrzegam śpiew ptaków i biorę kolejny łyk kawy. Jest pięknie.

W lipcu postawiłam na posty ze zdjęciami, sesjami, poradami w zakresie fotografii. Przeszukałam wiele stron, które promują blogi i wyszukałam takie ciekawostki:

10 trików, dzięki którym dobrze wyjdziesz na zdjęciu – Każdy z nas marzy o tym, aby dobrze wychodzić na zdjęciach. Nikt nie chce przecież pokazywać się z podwójnym podbródkiem czy cieniami pod oczami. Czemu? Bo prostu to dobrze nie wygląda i nie nadaje się nawet na prywatne pokazywanie zdjęć rodzinie, nie mówiąc już o portalach w Internecie. Chociaż... mogę Wam powiedzieć w tajemnicy, że przeglądając zdjęcia z wyjazdu natknęliśmy się na moje zdjęcie z... potrójnym podbródkiem! Haha, śmiechu było co nie miara, nawet teraz jak sobie przypominam to uśmiech ciśnie się na usta!

Nie możesz tego przegapić! Najpiękniejsze zdjęcia tego lata, które Cię wzruszą - U Natalii podsumowanie kolejnej edycji wyzwania fotograficznego. Nawet sama żałuję, że nie wzięłam w nim udziału, ale nie wiedziałam nawet kiedy był start. Do kolejnej edycji chciałabym przystąpić i muszę tym razem pilnować terminów! Przedstawione tam zdjęcia zapierają dech w piersiach i gdy tylko skończyłam czytać cały jej wpis, jeszcze dwa razy przyglądałam się tym fotografiom... Mega inspiracja!

Podstawy fotografii: przysłona, bokeh i głębia ostrości – Coś dla początkujących i nie tylko. Wciągnęłam ten post szybciej niż spaghetti na obiad. Co prawda po wpisie Natalii z JestRudo (Jak robić zdjęcia słabym aparatem?) staram się przekonać do swojego telefonu, który jest całkiem dobry jeżeli chodzi o robienie zdjęć, to ten wpis polecam każdemu, kto chce nauczyć się czegoś więcej na swoim sprzęcie. Opisane jest wszystko krok po kroku, przełożone na chłopski rozum (dla mnie idealnie), więc można czerpać wiedzę garściami. Przeczytać, przyswoić, wypróbować i działać. POLECAM!

Dlaczego fotografujemy jedzenie? – 5 powodów – Ciekawostki na końcu mnie zadziwiły. Sama się zastanawiałam - po co ludzie robią zdjęcie jedzeniu? aż w końcu doszłam do pytania: czemu nad morzem i ja zrobiłam zdjęcie swojemu gofrowi, zamiast go po prostu zjeść?

9 głupich rad, które słyszy każdy początkujący fotograf – Słyszeliście o którejś z nich? Tego trzeba unikać! :D

Dlaczego nikt nie czyta Twojego bloga? – Tak odchodząc od tematu fotografii, ALE pozostając dalej na blogach związanych z fotografią, wpadajcie do JestRudo! Kopalnia wiedzy i motywacji.

Dwój Droblin - Wpis, który jest głównie relacją z wypadu rodzinnego, jednak... skoro szukałam wpisów ze zdjęciami, związanymi z fotografią, nie mogłam go ominąć tylko dlatego, że nie jest w nim ani słowa o tym, jak robić zdjęcia (przykładowo). Gdy klikniecie w link przeniesiecie się do miejsca wypełnionego starannie wypełnionymi zdjęciami. Ci, co są u mnie dłużej bądź znają mnie prywatnie wiedzą, że mam słabość do opuszczonych miejsc, a też i tych które mają jakąś historię, jak pałacyki, zamki czy właśnie dwory. Czytając tą krótką relację, podczas której mogłam nacieszyć oko niesamowitymi widokami, wnętrzami, mogłam poczuć że jestem tam na miejscu. POLECAM!

Szkoła fotograficzna - czy warto? - Nawet nie wiecie, jak bardzo się cieszę, że Agata w końcu wrzuciła wpis na swojego bloga. Brakowało mi tego! Ale rozumiem ją - miała egzaminy i w związku z tym urwanie głowy. Dlatego wybaczamy i czekamy na kolejne wpisy o fotografii!

Babeczki jagodowe - Znowu wpis nie związany z fotografią, ale na koniec muszę zrobić małe odstępstwa. Natknęłam się na ten post dość dawno i szybko zapisałam sobie link do wersji roboczej wpisu z polecajkami. Przepis niezwykle prosty i banalny, a babeczki wyszły wyśmienicie! 

Żadna dieta Ci nie pomoże, kiedy nie wprowadzisz w życie tych zasad! - Ostatni wpis na dzisiaj, według mnie niezwykle ważny i każdy powinien go przeczytać. Każdy pamięta z lekcji biologii jak wygląda piramida zdrowego żywienia, prawda? Na dole były produkty takie jak chleb, mąka itp, a na samej górze piramidy znajdowały się słodycze - owoc zakazany. Przynajmniej taką wersję piramidy pamiętam ja ze swoich czasów szkolnych, teraz jak jest i czego uczą w szkołach? - nie wiem. A wiecie, że jest nowa piramida zdrowego żywienia? Która została całkowicie przewartościowana i mnie także zainspirowała do tego, aby baczniej zwracać uwagę na to, co wkładam do buzi. (Tych, co poniosła wyobraźnia, proszę zostać przy kwestii jedzenia!). Dieta dietą, jednak co z tego, jak zdrowo się odżywiamy, a obok tego prowadzimy siedzący tryb życia i jak te kluchy siedzimy non stop przy biurku i zmieniamy miejsce na sofę przed TV? Zapominamy o ruchu, o aktywności, która powinna być na pierwszym miejscu do zdrowego życia, żywienia, osiągania wymarzonej figury itp. Wpadajcie, czytajcie!

Kończę lipcowe polecajki i czekam teraz na Wasze propozycje!

10 Komentarze

  1. Bardzo inspirujące polecenia. Dzięki, zaraz lecę je przeglądać. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam bloga Natalii.. kopalnia wiedzy, a i sama autorka jest mega inspirującą osóbką.

    OdpowiedzUsuń
  3. z chęcią sprawdzę to, co polecasz :) ciekawe propozycje :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię te Twoje polecajki :D
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi :)
      Dziękuję i również pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Nie byłam na blogu Natalii, ale bardzo chętnie do niej zajrzę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zobaczę o czym piszę, skoro polecasz, trzymam za słowo, że będzie ok. ;)

      Usuń

Prześlij komentarz

Nowsza Starsza